One Reply to “Verslag vergadering Vlaams Parlement – Commissie Mobiliteit & Openbare Werken 1228 (2019-2020)”

  1. Bedankt voor de link en voor de opvolging.

    Goed om te horen dat al die politici een modal shift richting fiets welgevallen zijn & verkeersveiligheid ter harte nemen.

    Hopelijk willen ze dit niet enkel in theorie, maar ook effectief in de praktijk bewerkstelligen.
    Door rekening te houden met:

    – fysica (hoeveelheid kinetisch energie verschilt + ook risico op impact)

    – met de verplaatsingsbehoefte (zodat ook kinderen + ouderen zich zelfstandig & actief bewegend kunnen verplaatsen)

    – menselijke psyche (kijken naar verkeersgedrag + rekening houden met hoe menselijke waarneming werkt)

    – heel het plaatje van vervoersinfrastructuur & ruimtelijk ordening te bekijken (dus beide steeds meer inrichten op fietsgebruik in plaats van zoals nu steeds meer op autogebruik)

    – dat eerst Engineering aanpakken efficiënter werkt dan eerst te proberen via Education of Enforcement (op smal fietspad snelheid verlagen met borden = education; engineering = fietspad breed genoeg maken waardoor fietssnelheid verlagen overbodig wordt).

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.